Search

09126587335

فرآوری مواد معدنی چیست

زمانی که مواد معدنی استخراج می‌شوند ناخالصی‌های گوناگونی دارند.  برای اینکه بتوان از این مواد معدنی در صنایع گوناگون استفاده کرد باید ناخالصی‌های آن را به حداقل ممکن رساند و یا اینکه آنها را به صورت کامل از بین برد.  به همین دلیل فرایندی بر روی این مواد معدنی انجام می‌شود که به آن فرآوری گفته می‌شود.  در این مطلب به بررسی فرآوری مواد معدنی می‌پردازیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 فرآوری مواد معدنی چیست؟

زمانی که مواد و سنگ‌های معدنی استخراج می‌شوند، ناخالصی‌هایی دارند.  فرآوری این مواد باعث می‌شود که سنگ‌هایی که از معادن استخراج شده‌اند به ترکیباتی تبدیل شده که دارای ارزش افزوده بالا هستند و می‌توان آنها را در بازار به فروش رساند.  در واقع فرآوری بر روی این مواد به این دلیل انجام می‌شود که سنگ‌های معدنی  دارای غلظت پایینی می‌باشند و به همین دلیل نمی‌توان از آنها به صورت مستقیم در صنایع گوناگون استفاده کرد.

در زمان‌های گذشته برای اینکه  مواد معدنی با ارزشی به دست بیایند سنگ‌ها و مواد معدنی را ذوب می‌کردند. اما امروزه دیگر این روش مرسوم نیست و می‌توان از طریق فرآوری به متریال با کیفیت و خالص دست پیدا کرد. تمام صنایع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مواد معدنی سروکار دارند. اگر این مواد خلوص مورد نیاز را نداشته باشند، تمام صنایع را با مشکل روبرو می‌سازند.

از بین صنایعی که از این دستگاه بیشترین استفاده را دارند می‌توان به فولاد، ساختمان سازی و

سلسله عملیاتی که بر روی مواد معدنی انجام می شود تا محصولی با مشخصات قابل قبول در صنعت به دست آید خواه خواص شیمیایی ماده معدنی تغییر یابد و یا در ماهیت شیمیایی آن تغییری ایجاد نشود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد فرآوری مواد معدنی گویند.

فرآیند فرآوری مواد معدنی طی چند مرحله از استخراج شروع و با خردایش ، دانه بندی ، نرم کردن و … ادامه می آید. این فرآیند بوسیله دستگاه های مخصوص صورت می پذیرد و این شرکت آمادگی کامل برای خدمات رسانی به معادن را دارد.

جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

انیمیشن بالا از سایت ftmmachinery.com اقتباس شده است.